Nasza Loteria

S 61. Budowa drogi ekspresowej Via Baltica w Polsce. Zobacz co dzieje się na odcinku Raczki-Wysokie [Zdjęcia]

Helena Wysocka
Helena Wysocka
Budowa trasy Via Baltica na odcinku Raczki-Wysokie (gm. Kalinowo)
Budowa trasy Via Baltica na odcinku Raczki-Wysokie (gm. Kalinowo) GDDKiA
Do 25 sierpnia 2021 ma zakończyć się budowa ponad 20-kilometrowego odcinka Via Baltiki na trasie Raczki - Wysokie (gm. Kalinowo). Aktualnie realizująca zlecenie spółka Budimex wykonuje nawierzchnię betonową drogi

Via Baltica to fragment drogi międzynarodowej, która ma zapewnić połączenie pomiędzy krajami bałtyckimi a Polską i regionem Europy Środkowej. W naszym regionie przebiega przez Ełk – Raczki – Suwałki aż do granicy państwa w Budzisku. Łączna długość tego fragmentu trasy wynosi około 123 km z czego część jest już gotowa. W listopadzie 2014 roku został oddany do użytkowania odcinek Raczki – Suwałki Południe o długości ok. 12,7 km, zbudowany w ramach realizacji obwodnicy Augustowa. Od kwietnia 2019 roku kierowcy mogą korzystać z kolejnych 12,8 km, czyli obwodnicy Suwałk, a od 15 maja 2020 z drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna o długości ok. 8 km.
Aktualnie prace prowadzone są na odcinku Suwałki - Budzisko oraz Raczki-Wysokie (gm. Kalinowo). Umowa na ten ostatni odcinek została podpisana w listopadzie 2018 roku, a prace mają być zakończone do 25 sierpnia 2021. Jeśli tempo prac zostanie utrzymane, to ponad 20-kilometrowy odcinek drogi będzie oddany w terminie. Aktualnie, jak informuje Budimex zaawansowanie prac w różnych branżach wynosi średnio około 90 procent.

24-kilometrowy odcinek S61 od obwodnicy Suwałk do Budziska też jest w realizacji ale on nie miał szczęścia do wykonawcy. Prace w formule Projektuj Buduj ruszyły w 2017 roku ale dwa lata później kontrakt został zerwany. GDDKiA oceniła, że postęp robót nie jest zadawalający i ogłosiła kolejny przetarg. Na początku 2020 roku podpisano umowę z nowym wykonawcą - firmą Budimex i wiosną ruszyły dalsze prace.Ich zakończenie planowane jest na jesień 2022 roku.

Czym jest długi COVID-19?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
www.i.Bialystok.pl

A gwarancja na te drogie drogi to tylko 3-7 lat by szybko zarobić na ich remoncie? Czemu prywatne autostrady mają po 20 lat gwarancji? Pseudoobwodnice: brak ekranów, tiry, korki ibialystok.blogspot.com/2019/08/pseudoobwodnice-brak-ekranow-tiry-korki.html Trasa zaprojektowana na 120 km/h, ograniczenie do 70 km/h. Bez problemu znajdzie się przekraczających prędkość o 50 km/h, wystarczy po kolei wystawiać mandaty "Przełożony jest wściekły na swoich podwładnych, że wypisują "tylko cztery i pół mandatu na łeb", mężczyzna chce, żeby wypisywali więcej, "17 na głowę. Bez problemu znajdzie się przekraczających prędkość o 50 km/h, wystarczy po kolei wystawiać mandaty "Przełożony jest wściekły na swoich podwładnych, że wypisują "tylko cztery i pół mandatu na łeb", mężczyzna chce, żeby wypisywali więcej, "17 na głowę”

„Polski asfalt, pod względem używanych materiałów, w żadnym przypadku nie różni się od stosowanego na Zachodzie - twierdzi na łamach dziennika "Metro" dr. inż. Paweł Mieczkowski z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Według niego dziurom na naszych drogach winny jest... kalendarz. „Problem nie w tym, co się na drogi kładzie, ale kiedy - wyjaśnia naukowiec. - Z grubsza polski kalendarz robót drogowych wygląda tak: wiosną rozpoczyna się procedurę przetargową, która kończy się późnym latem. Zleceniodawca naciska na firmę, by roboty rozpoczęła jak najszybciej, więc prace ruszają jesienią, zaś warstwę ścieralną asfaltu kończy się kłaść przy pierwszych mrozach. I to jest właśnie przepis na dziury. Warstwa ścieralna asfaltu powinna być kładziona wiosną lub latem, bezwzględnie przy dodatnich temperaturach i przy bezwietrznej i bezdeszczowej pogodzie - mówi Mieczkowski.” https://moto.wp.pl/wine-za-dziurawe-drogi-ponosi-kalendarz-6066975503832193a

Budimex asfaltuje przy wilgoci i przymrozkach, by pękający asfalt wymagał remontów? https://youtu.be/lq1bX0sp-Lw

17.02.2019 Białystok budowa Trasy Niepodległości węzeł drogowy ul. Armii Krajowej osiedle Leśna Dolina: sobota godz. 2 w nocy: Prognoza pogody na sobotę/niedzielę 16-17 luty 2019: „pojawi się słaby mróz - ok. -3; -1 stopni”

Dlaczego Urząd Miasta w Białymstoku dalej planuje odciąć dojazd do sklepu i sal bankietowych Promenada państwa Bzura przy ul. Wiklinowej 10 ekranami akustycznymi, które spowoduja przekierowanie hałasu z zakładu kamieniarskiego na domy mieszkalne zamiast chronić przed hałasem z ulicy, podczas gdy np. Tor Wschodzący Białystok dalej nie ma ekranów akustycznych, na skutek czego hałas z toru słychać nawet w odległości 2,5 km w Parku Konstytucji 3 Maja przy Filharmonii na ul. Podleśnej, akcencie ZOO?

O sprawie: http://www.polsatnews.pl/wideo-program/panstwo-w-panstwie-urzednicza-demolka_6713437/

Wróć na augustow.naszemiasto.pl Nasze Miasto