Rail Baltica w Suwałkach. Dworzec w innym miejscu, a do tego wiadukty

hel
Urząd Miasta w Suwałkach
Po wybudowaniu Rail Baltici pociągi będą mogły mknąc linią kolejową z prędkością do 250km/h. Ostateczny przebieg linii kolejowej powinien być zatwierdzony na przełomie 2019 i 2020 roku

Firma, która przygotowuje studium wykonalności dla linii Rail Baltica na odcinku od Ełku do granicy z Litwą spotkała się w środę (31 lipca) z samorządowcami z powiatu suwalskiego i prezydentem Czesławem Renkiewiczem, by zaprezentować rozwiązania związane z przecięciem istniejących dróg z projektowaną linią kolejową.
- Po wybudowaniu Rail Baltici pociągi będą mogły mknąc linią kolejową z prędkością do 250km/h. W związku z tak dużą prędkością konieczne jest zapewnienie bezkolizyjnych i bezpiecznych skrzyżowań dróg z koleją – mówili w trakcie spotkania przedstawiciele firmy wykonującej studium wykonalności.

Droga S61 z Suwałk do Budziska bez wykonawcy. GDDKiA zerwała umowę

Ostateczny przebieg linii kolejowej powinien być zatwierdzony na przełomie 2019 i 2020 roku. Przewiduje się, że zaraz po tym zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej dla wybranego wariantu, w którym projektanci szczegółowo określą rozwiązania techniczne dla tej inwestycji.
Już teraz wiadomo, że przez Suwałki linia kolejowa przebiegać będzie po starym śladzie. Uszczegółowiono też w jaki sposób będzie przecinała się z istniejącymi drogami.
- Cieszę się, że będą to tylko i wyłącznie skrzyżowania bezkolizyjne. To wpłynie na bezpieczeństwo suwalczan oraz poprawi przepustowość na drogach. Kierowcy nie będą musieli nigdzie czekać aż przejedzie pociąg. Ruch będzie odbywał się płynnie – informuje prezydent Renkiewicz.
Na południu miasta, gdzie linia kolejowa przecina się z ul. Raczkowską wybudowany zostanie wiadukt drogowy – samochody pojadą nad torami. Tak samo będzie przy ul. Wojska Polskiego, gdzie powstanie również wiadukt drogowy.
Pomiędzy ul. Raczkowską, a Wojska Polskiego wybudowana zostanie stacja towarowa - ta obecnie mieszcząca się w centrum miasta przy ul. Utrata i Przytorowej zostanie zlikwidowana.
Przy ul. Staniszewskiego jest już wybudowany tunel drogowy, który docelowo będzie obsługiwał połączenie samochodowe Utraty z ul. Sejneńską i Staniszewskiego. Na wysokości tej ostatniej ulicy powstanie stacja pasażerska.
Przy ul. Sejneńskiej pociągi pojadą wiaduktem kolejowym nad jezdnią i wjadą na stację główną mieszczącą się na wysokości obecnego dworca. Składy, które pojadą dalej na Litwę przy ul. Północnej przejadą również wiaduktem kolejowym.

Zobacz koniecznie: Jesteś na L4? Spodziewaj się kontroli ZUS

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Z Rail Balticą jest to samo co z autostradami w latach dziewięćdziesiatych, są plany ale wykonania brak, pomysł mityczny :P
s
sondor
Po "kiego" nam nowy dworzec i w tym co teraz stoi hula tylko powietrze.

Chcesz kupić bilet np.z ulgą handlową, emerycką - to tylko w Białymstoku.Suwałki podobnie jak Augustów, Olecko zostały zdegradowane już nie do Polski B czy C, to już komunikacyjna Polska "Ż" więc po co nas pocieszać. Spróbujcie sami rozplanować wyjazd na Wybrzeże - rozwiązanie -tylko PKS, kolej - o to tylko przesiadki i oczekiwania, dlaczego - a no bo łaskawie PKS przychodzi do Ełku 18 min po odjeździe pociągu np.do Gdańska-paranoja ktoś powie - potwierdzam!!!
Dodaj ogłoszenie