Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejny remont na Kanale Augustowskie. Nowe wrota będzie miała śluza Przewięź

OPRAC.:
Anna Gryza - Aneszko
Anna Gryza - Aneszko
Wody Polskie zaplanowały kolejną inwestycję na Kanale Augustowskim. Zawarto umowę dotyczącą wymiany wrót górnych i dolnych na jednej z najczęściej odwiedzanych śluz na Kanale Augustowskim - na śluzie Przewięź. Wartość tej inwestycji szacowana jest na blisko milion złotych.

Popularność Kanału Augustowskiego stale rośnie zarówno wśród turystów, jak i miłośników żeglugi. W ubiegłym sezonie żeglugowym ponad 30 tysięcy jednostek pływających pokonało różnicę poziomów na tym malowniczym szlaku wodnym. Najczęściej odwiedzaną śluzą była śluza Przewięź, przez którą prześluzowało się ponad 5,5 tysiąca jednostek.

Dlatego inwestycje na Kanale Augustowskim są nie tylko ważne ze względu na bezpieczeństwo żeglugi, ale również w celu zapewnienia bezpiecznych warunków pracy obsługi.

W ramach planowanych prac planuje się wymianę wrót górnych i dolnych śluzy oraz odbojnic przy awanportach wody górnej i dolnej. Dodatkowo zostaną wykonane nowe zamknięcia remontowe, tzw. szandory. Ściany komory śluzy i dno zostaną oczyszczone, a także przeprowadzony zostanie remont budki strażniczej przy śluzie. Ponadto planowane jest odtworzenie zniszczonej tablicy upamiętniającej budowniczego śluzy.

Celem inwestycji jest przywrócenie sprawności technicznej śluzy, utrzymanie drożności drogi wodnej Kanał Augustowski dla żeglugi śródlądowej. Szacowany koszt to blisko milion zł. Przewiduje się, że prace na śluzie Przewięź potrwają do końca maja, a oddanie jej do użytku planowane jest na połowę czerwca.

Kanał Augustowski, będący perełką wśród europejskich szlaków wodnych, jest priorytetowym obszarem inwestycyjnym dla Wód Polskich. Ta popularna trasa, zyskująca z roku na rok większe uznanie zarówno wśród turystów, jak i entuzjastów motorowodniactwa oraz kajakarzy, stawia przed instytucją liczne wyzwania.

Z jednej strony istnieje potrzeba inwestycji poprawiających bezpieczeństwo i jakość żeglugi, a z drugiej strony konieczność zachowania charakteru zabytkowego tego obszaru. PGW Wody Polskie podejmuje zdecydowane działania, aby zabytkowa droga wodna pozostała w odpowiednim stanie technicznym, jednocześnie dbając o zachowanie tego cennego dziedzictwa inżynierii hydraulicznej dla przyszłych pokoleń.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na augustow.naszemiasto.pl Nasze Miasto