Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wielkie zmiany w PKP

Redakcja
Polskie Koleje Państwowe wprowadziły nowy rozkład na rok 2009/2010. Pasażerów kolei czekają ogromne zmiany związane z jakością, czasem przejazdu i kosztami biletów. Nowa strategia firmy ma przekonać Polaków, aby częściej jeździli pociągami.

Do tej pory podróż PKP kojarzyła się przede wszystkim z przestarzałymi maszynami, opóźnieniami, słabymi połączeniami i wiecznie narzekającymi współpasażerami. Każdą podróż musieliśmy rozpocząć staniem w półgodzinnej kolejce, po którym nerwowo szukaliśmy spokojnego miejsca w wagonie. Potem następowała podróż - niewygodne siedzenia, zbyt intensywne ogrzewanie lub jego brak, słaba jakość toalet, brudne przedziały. Wysiadając z pociągu oddychaliśmy z ulgą i obiecywaliśmy sobie "nigdy więcej".

Teraz wszystko ma się zmienić. PKP chce przede wszystkim wprowadzić osobne marki dla każdego rodzaju klientów. Segment "Premium" to pociągi zespolone, o wysokim standardzie, które obsługiwać będzie nowy rodzaj pociągów, czyli Express InterCity. Segment "Medium" to klasyczne składy o podwyższonym standardzie - obsługiwane przez pociągi InterCity. Segment "Economy" to pociągi klasyczne i składy tradycyjne - obsługiwać je będą Tanie Linie Kolejowe.

W nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity S.A. uruchomi 56 pociągów międzynarodowych, 72 pociągi Express InterCity, 24 pociągi ekspresowe, 345 składów TLK. Uruchomione zostaną nowe połączenia między dużymi miastami. Jeśli chodzi o Wrocław, to dodatkowe połączenia będą dotyczyć komunikacji z Krakowem, Warszawą, Gdynią, Łodzią, Przemyślem i Jelenią Górą.

Jeśli chodzi o połączenia międzynarodowe to dodatkowo uruchomione będą połączenia z Terespolem, Pragą i Lwowem. Przesiadając się w Warszawie, możliwe będą też dojazdy do Ponadto skróci się czas przejazdów. Pociągi EuroCity i Express Intercity pomiędzy dużymi miastami Polski pokonają zaplanowaną trasę w czasie nawet o 30 minut krótszym. Na przykład przejazd na trasie Warszawa - Kraków, zamiast 2 h 55 min, zajmie 2 h 26 min. Podobnie podróże międzynarodowe, np. podróż z Wrocławia do Pragi, przez Pardubice, potrwa aż o 1,5 h krócej niż przed zmianami.

PKP planuje też wybudować około 100 biletomatów na peronach, a także stworzyć internetowy system dystrybucji biletów wzorowany na biletach lotniczych, terminale mobilne, elektroniczne infomaty i infolinie dla kierowców. Planowane jest też uruchomienie stron internetowych każdej ze spółek, w pełni interaktywnych pozwalających na budowę oferty promocyjnej i przewozowej spółek.

A co na to pasażerowie?
- Nie wierzę, że zmiany jakie wprowadziła PKP odbiją się na jakości połączeń. Co roku słyszymy, że zmiany w rozkładach, rodzajach pociągów spowodują, że poprawi się komfort podróży. Myślę, że w tym roku jest to znowu czcze gadanie - mówi Wojciech, który jest ze Szczecina, a mieszka i studiuje we Wrocławiu. - Jedynie zamiana pociągów pośpiesznych na TLK jest dobrym posunięciem, gdyż bardzo często pociągi są przepełnione, a w tym przypadku będe mógł odpowiednio wcześniej zarezerwować sobie miejsce siedzące.

wielu innych miejsc w Europie, np. Kolonii, Monachium, Berlina, Amsterdamu, Moskwy, Mińska, Kijowa i Wiednia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na augustow.naszemiasto.pl Nasze Miasto