Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spotkanie w sprawie Rail Baltiki w Suwałkach. Przebieg trasy jest już uzgodniony w mieszkańcami

hel
- Musimy zadbać nie tylko o Rail Batikę, ale też stary szlak kolejowy do Sokółki i Białegostoku - mówi poseł Jarosław Zieliński
- Musimy zadbać nie tylko o Rail Batikę, ale też stary szlak kolejowy do Sokółki i Białegostoku - mówi poseł Jarosław Zieliński H. Wysocka
Przebieg trasy Rail Baltica na Suwalszczyźnie jest już uzgodniony i nie budzi większych kontrowersji. Inwestycja ma być zakończona do 2027 roku, a wówczas z Suwałk do Warszawy pojedziemy niewiele ponad trzy godziny.

– Szybka kolej jest potrzebna, ale należy pamiętać też o tzw. starej trasie, która umożliwia mieszkańcom regionu dojazd do stolicy województwa – mó-wi poseł Jarosław Zieliński z inicjatywy którego wczoraj w Suwałkach odbyło się spotkanie szefów spółek PKP z samorządowcami. – Uważam, że powinna być modernizowana, aby mogły korzystać z niej nowoczesne pociągi.

Rail Baltica w Suwałkach. Dworzec w innym miejscu, a do tego wiadukty

Budowa Rail Baltiki podzielona jest na trzy etapy. Pierwszy - z Warszawy do Białegostoku jest w trakcie realizacji. Kolejny, czyli ze stolicy województwa do Ełku na etapie projektowania, a ostatni - do granicy z Litwą na etapie studium wykonalności. I właśnie ta ostatnia trasa budziła najwięcej kontrowersji wśród mieszkańców gmin Raczki oraz Szypliszki.
– Po mojej interwencji przygotowano nowe warianty, które już prawie nie budzą sprzeciwu społecznego – mówił wczoraj Jarosław Zieliński. – Mieszkańcy Raczek tylko obawiają się hałasu.

Konsultacje w sprawie Rail Baltiki. Rolnicy: Co wy z nami robicei?!

W Suwałkach Rail Baltica będzie przebiegła po starym śladzie, a dzięki wiaduktom bezkolizyjnie.
– Zabiegamy również o to, aby został uporządkowany teren wokół obecnego dworca i aby zostały wyremontowane perony – mówił prezydent miasta Czesław Renkiewicz. – Pojawiły się też wątpliwości na temat zasadności tworzenia planowanego przystanku przy ulicy Staniszewskiego. Ale w mojej ocenie, jeśli pociągi mają być szybkie to nie mogą wjeżdżać do centrum.

Ale tę ostatnią kwestię inwestor będzie jeszcze analizował. Bo, jak mówi poseł Zieliński, przystanek będzie oddalony o około kilometr od dworca PKP.

Mieszkańcy Gmin Puńsk i Szypliszki protestują przeciwko trasie Rail Baltica

– Musimy myśleć także o tych, którzy zechcą przesiąść się do pociągów lokalnych – dodał. – Wygodniej byłoby, aby przystanek był jak najbliżej obecnego dworca, albo był tylko jeden, służący wszystkim dworzec.
Obiekt ma być jednym z dwunastu w województwie podlaskim remontowany i aktualnie trwają prace związane z przygotowaniem projektu.
Poseł Zieliński dodał, że zabiega o utworzenie w Suwałkach Lokalnego Centrum Sterowania.

Tu oglądasz: Wybory Prezydenckie 2020 juz w maju, to musisz wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na suwalki.naszemiasto.pl Nasze Miasto