Rail Baltica. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację stacji w Ełku

Helena Wysocka
Helena Wysocka
Przebudowa peronów, torów czy budowa nowego przejścia podziemnego to tylko niektóre planowane w ramach budowy Rail Baltiki inwestycje. Wczoraj (2.12) PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie prac. - Ełcka kolej wjeżdża w XXI wiek - cieszy się poseł Wojciech Kossakowski z PiS.

Przebudowa stacji Ełk Osobowy oraz Ełk Towarowy jest pierwszym etapem modernizacji międzynarodowej trasy Rail Baltica na odcinku Białystok – Ełk - Suwałki-Trakiszki. Wczoraj inwestor PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na wykonanie prac. Ich realizacja ma nastąpić w latach 2021-2023.

Inwestycje w Ełku ma kosztować około 700 mln złotych. Prace będą prowadzone zarówno na stacji osobowej, towarowej jak też na przystanku Szyba wschód. W ramach projektu zostaną podwyższone i poszerzone perony co znacznie ułatwi dostęp do pociągów, zamontowane nowe wiaty oraz ławki, a także windy.

Polskie Linie Kolejowe wybudują nowe, dłuższe 110 m przejście podziemne. Przejście pod torami zastąpi obecne obiekty i zwiększy bezpieczny dostęp do kolei. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadbają lokalne centrum sterowania planowane do budowy w Ełku oraz nowe urządzenia i systemy.

- Inwestycja istotne poprawi warunków obsługi pociągów towarowych. Sprawniejsze będą przewozy pomiędzy Polską a krajami nadbałtyckimi - informuje Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Wzrośnie znaczenie kolei jako ekologicznego, efektywnego środka transportu

Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz samochodowym zagwarantuje budowa wiaduktu kolejowego na ul. Towarowej. Zastąpi on przejazd przez osiem torów i znacznie usprawni komunikację w mieście. Przebudowany będzie most kolejowy nad rzeką Ełk.

- Projekt przewiduje też wymianę ok. 40 km torów, 116 rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem - dodaje poseł Kossakowski.

Modernizacja linii kolejowej Rail Baltica to jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce. Budowa obejmuje ok. 390 km od Warszawy przez Sadowne - Czyżew - Białystok - Ełk do Trakiszek na granicy z Litwą. To część korytarza transeuropejskiego, który łączy Niemcy, Polskę, Litwę, Łotwę i Estonię.

Budowa nowoczesnej linii pozwoli na zwiększenie liczby połączeń, poprawę bezpieczeństwa oraz zwiększenie komfortu podróży. Pasażerowie zyskają wyremontowane, komfortowe przystanki i stacje z wygodnymi oraz nowoczesnymi peronami.

Na terenie Polski prace wykonano już na 1/3 długości linii Rail Baltica. Rozpoczęła się przebudowa kolejnego odcinka z Czyżewa do Białegostoku. Zakończenie inwestycji przez PLK i uzyskanie docelowych parametrów jest planowane do 2027 roku.

Tajemniczy klient ze skarbówki

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie