Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Sztabina został ogłoszony 23 grudnia 2020 r. Droga o długości 4,23 km ominie miejscowość po stronie wschodniej. Obecnie przewidziana jest jedna jezdnia, przekrój 1x2 (po jednym pasie ruchu w obu kierunkach), dostosowana do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Obwodnica rozpocznie się trójwlotowym rondem, ok. 350 m przed rzeką Biebrzą. Zakończy natomiast włączeniem w istniejącą drogę krajową nr 8 na wysokości Nowej Cegielni.
W ramach przedsięwzięcia wybudowana zostanie między innymi estakada nad doliną Biebrzy, powstaną trzy skrzyżowania, w tym dwa ronda, wiadukt w ciągu drogi powiatowej DP1228B, oraz górne i liczne mniejsze dolne przejścia dla zwierząt.
Wczoraj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku otworzyła oferty na budowę obwodnicy Sztabina. Wszystkie zmieściły się w kwocie, jaką GDDKiA mogła przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (242,24 mln zł). Ofertę z najniższą ceną złożył Budimex - 134,82 mln zł, a z kolei najdroższą ofertę przedstawił Strabag - 194,72 mln zł. Po sprawdzeniu ofert, w III kwartale tego roku inwestor podpisze umowę z wybraną firmą.
Roboty budowlane realizowane będą w latach 2023-2025.
Tajemniczy klient ze skarbówki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?