Stonowany, ciemny kolor konstrukcji nowych wiat dobrze łączy się ze szklanymi ściankami. Całość uzupełniają estetyczne detale: logo Augustowa, oznaczenie linii autobusowych, nazwy przystanku. Wieczorem przystanki mogą zaskoczyć gustownym oświetleniem.
Bardzo ważne jest dla mnie to, jak wygląda miasto. Realizujemy kolejne projekty, z których dumni są nasi mieszkańcy. Zielony Rynek Zygmunta Augusta, tysiące nowych nasadzeń kwiatów, krzewów i drzew, systematyczna wymiana ławek, nowe strefy relaksu i odpoczynku - to tylko kilka projektów, które ostatnio odmieniły Augustów. Nie mogłem patrzeć na zniszczone i nieestetyczne przystanki, którymi nikt nie zajmował się od wielu lat. Czas na kolejną zmianę. Stopniowo zastępujemy stare wiaty przystankowe nowymi. Cztery już są, a w ciągu najbliższych miesięcy będą kolejne. Zależy mi żeby były funkcjonalne, estetyczne, bez kolorowych reklam i spójne z innymi elementami małej architektury, w które wyposażamy Augustów od kilku lat - mówi Mirosław Karolczuk, burmistrz Augustowa.
Wspólna przestrzeń
Miasto Augustów troszczy się o przestrzeń wspólną i komfort podróżujących komunikacją miejską. Przystanki nie mogą szpecić - muszą być kolejnym elementem ozdabiającym miasto.
Samorząd szukał rozwiązania, które spełni takie wymagania, ale nie będzie bardzo drogie. W niektórych miastach nowe wiaty kosztowały nawet po kilkaset tysięcy złotych. Miejska spółka Necko, która zarządza komunikacją miejską za pierwsze cztery wiaty zapłaciła w sumie około 130 tysięcy złotych.
- Przystanki bardzo wpasowały się w miasto. Są estetyczne, kolory są dobrze dobrane. W tej wersji są eleganckie - stwierdza pani Patrycja, mieszkanka Augustowa.
Dobry plan
Kolejne przystanki miasto planuje wymieniać systematycznie i zgodnie z planem, który nie obciąży spółki jednorazowym, dużym wydatkiem. Nie wszystkie wiaty znajdują się na miejskim gruncie. Proces wymiany często wymaga uzgodnień z właścicielem terenu, a także uzyskania pozytywnej opinii konserwatora zabytków. Ratusz działa zgodnie z planem i już czeka na kolejne zmiany.
Szukaliśmy rozwiązania, które spełni nasze wymagania i będzie rozsądne kosztowo. Wiemy, że niektóre miasta średnio za jeden przystanek płaciły nawet 10 razy więcej niż Augustów. Pierwsze cztery wiaty kosztowały w sumie około 130 tysięcy złotych netto. Przystanki, to jeden z bardziej widocznych elementów - dlatego tak zależy mi na ich wymianie. Miasto musi być ładne, przyjazne i estetyczne. Kolejne wielkie projekty infrastrukturalne są istotne: nowe drogi, hale, stadion czy osiedla, to projekty strategiczne, ale pamiętamy o istotnych elementach dnia codziennego, ponieważ wpływają na komfort życia mieszkańców - podkreśla burmistrz.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Garmin Venu Sq 2 Music Brzoskwiniowy (100270011)
NADGARSTKOWY CZUJNIK TĘTNA Zegarek stale mierzy tę…
kup teraz

Huawei Watch GT3 Pro Elite 46mm Srebrny
Wysokowydajny inteligentny zegarek z tytanowym kor…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z opaską sportową w kolorze...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 46 mm Active Czarny
Zachwyca designem i klasyczną estetyką, zapewniają…
kup teraz

Amazfit GTS 4 mini Czarny
Amazfit GTS 4 Mini Kompaktowy i pełen mocy Ultra p…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 1-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
iPolitycznie - Fogiel: bon-moty Korwin-Mikkego nie naprawią ekonomii